23 kwietnia 2025 r. uczniowie klas IIIA, IIA, IIB oraz IIE LO uczestniczyli w Wiosennym Dniu Języków Obcych, zorganizowanym przez Lingwistyczne Koło Naukowe The Babel Collective Katedry Lingwistyki Stosowanej Politechniki Śląskiej w Zabrzu.
Wydarzenie rozpoczęło się prezentacją kierunku „lingwistyka stosowana” oraz działalności koła naukowego. Poprowadziła ją prof. Magdalena Szymura – opiekun SKN The Babel Collective. Następnie uczniowie mieli okazję wziąć udział w wykładach prowadzonych przez wykładowców Katedry.

Mgr Jacek Pradela wygłosił prelekcję pt. „Dwujęzyczność zamierzona”, poruszającą zagadnienia związane z nauką i funkcjonowaniem w dwóch językach. Kolejny wykład pt. „What makes Canadian English unique?” poprowadziła mgr Susan Ross-Żółkiewicz, przybliżając uczestnikom specyfikę języka angielskiego używanego w Kanadzie.

Równolegle do wykładów odbywały się warsztaty językowe prowadzone przez studentów specjalizacji językowych, obejmujące języki: francuski, hiszpański, niemiecki, włoski oraz angielski. Nasi uczniowie mieli okazję nie tylko rozwijać swoje umiejętności językowe, ale także poznać praktyczne aspekty nauki języków obcych w środowisku akademickim.

Za współpracę katedry z naszym liceum odpowiada pan Szymon Fijałkowski, nauczyciel angielskiego w naszej szkole. Opiekę nad uczniami pełniły również panie: Bożena Buławska, Danuta Pawłowska-Król, Karolina Jarzmik oraz Marcelina Strąk.
Wyniki konkursu międzyprzedszkolnego „Nasza Planeta Ziemia”.


Dziękujemy za udział.


W II edycji Międzynarodowego konkursu plastycznego „Na szczycie” im. Mietka Krzaka uczennica naszego liceum z klasy IIE – Emilia Gawryluk – zdobyła II miejsce.


Gratulujemy wielkiego sukcesu!
W powiatowym konkursie plastycznym „Sensoryczna fantazja”, który polegał na wykonaniu książeczki sensorycznej, II miejsce zdobył uczeń klasy 4b SP Mateusz Gutowski, a Antonina Wódka z klasy 7a – wyróżnienie.



Serdecznie gratulujemy sukcesu i fantazji.
11 kwietnia odbyła się organizowana przez naszą szkołę coroczna Sesja przyrodniczo-artystyczna w Starej Kuźni dla gliwickich szkół podstawowych. W tej edycji wzięli udział uczniowie z dziewięciu szkół.

W konkursie biologicznym najlepiej zaprezentowali się: Maksymilian Ballus SP 30 – I miejsce; Natalia Czabańska SP 28 – II miejsce; Magdalena Krupa SP 13 – II miejsce. W konkurencji plastycznej: Lena Franke SP 14 – I miejsce; Pola Stryczek SP 6 – II miejsce; Julia Gauza SP 14 – III miejsce.
Serdecznie gratulujemy i dziękujemy wszystkim uczestnikom oraz ich opiekunom.
Wielkanoc tuż-tuż, dlatego nasi uczniowie klas 4 i 5 SP na ostatnich lekcjach techniki mogli wykazać się kreatywnością w ozdabianiu jajek różnymi technikami.






Jak widać, wyszły kolorowo i kusząco. Mogą stanowić akcent znakomitego dopełnienia wielkanocnego stołu.
Pani dyrektor, Joanna Grzybowska, brała niedawno udział w konferencji naukowo-szkoleniowej nt. marketingu i public relations w oświacie – „Budowanie wizerunku szkoły i efektywna komunikacja z mediami”. Uzyskała dzięki temu tytuł „Lidera nowoczesnej komunikacji”, a nasza szkoła – certyfikat „Szkoły nowoczesnej komunikacji”.
Wykłady dotyczyły m.in. sposobów kreowania marki osobistej, komunikacji z mediami oraz zasad budowania strategii wizerunkowej szkoły.
Z dumą prezentujemy uzyskane certyfikaty.


Konferencję zorganizowała Fundacja Rozwoju Edukacji i Szkolnictwa Wyższego.
W dniach 10-13 kwietnia nasza nauczycielka historii p. Anna Pikulska-Stępień była uczestniczką III edycji Akademii dla nauczycieli z Polski przygotowanej przez Państwowe Muzeum Auschwitz-Birkenau i Międzynarodowe Centrum Edukacji o Auschwitz i Holokauście (MCEAH). Do udziału w seminarium organizatorzy zakwalifikowali 27 nauczycieli spośród ponad 130, którzy zgłosili chęć udziału.


Czterodniowy program Akademii był wypełniony warsztatami mającymi na celu m.in. przygotowanie nauczycieli do organizowanych przez nich wizyt dla uczniów w Miejscach Pamięci, szczegółowym poznaniem terenu byłego KL Auschwitz (uwzględniającym także miejsca i wystawy umiejscowione poza standardowymi trasami zwiedzania), wykładami wygłoszonymi przez pracowników naukowych Muzeum oraz dyskusjami poświęconymi metodom edukowania o Holokauście i roli Żydów w historii naszego kraju i polskiej kulturze.





Poziom wykładów był bardzo wysoki, co pozwoliło jeszcze bardziej podnieść własne kompetencje jako nauczyciela historii, natomiast warsztaty i dogłębne poznanie tego szczególnego Miejsca Pamięci pomogły udoskonalić praktyczne metody łączenia edukacji o Zagładzie z prawami człowieka i edukacją międzykulturową.




Najważniejszą ideą tego seminarium było wspólne wypracowanie takich metod i form pracy z młodzieżą, by móc inspirować do przyjęcia postawy odpowiedzialności za drugiego człowieka i uwrażliwiać na wszelkie formy ksenofobii, nietolerancji czy uprzedzeń.
Strona 24 z 101