12 grudnia br. uczniowie klas IIIA, IIIB oraz IIIE LO wybrali się na lodowisko „Tafla” w Gliwicach.




Wyjazd okazał się doskonałą okazją, by poszaleć na lodzie
, mimo że za oknem wciąż brakuje zimowej aury. Był to także świetny czas na rozmowy, śmiech
i integrację przed zbliżającymi się Świętami Bożego Narodzenia
.




Nad bezpieczeństwem młodzieży czuwały opiekunki: p. Karolina Jarzmik, p. Danuta Pawłowska-Król oraz p. Marcelina Strąk
.
12 grudnia odbył się koncert, będący wyjątkową podróżą do Betlejem – miejsca, gdzie w ciszy nocy narodziła się Miłość. ![]()

W blasku muzyki mogliśmy zatrzymać się na chwilę i spojrzeć na Maryję tulącą Dzieciątko ![]()
, na czuwającego Józefa
i na cud, który odmienił świat.

Kolędy śpiewane po polsku
, angielsku
i niemiecku
poprowadziły nas przez historię pełną czułości, nadziei i światła – od opowieści o świętej nocy, przez poruszające pytania, aż po delikatne kołysanki Matki i Józefa
. Razem stworzyły jedną, piękną opowieść o Miłości, która wciąż rozświetla mrok
.
Dziękujemy, że byliście z nami. ![]()

Wśród melodii odkryliśmy, że Betlejem jest bliżej, niż myślimy – wszędzie tam, gdzie rodzi się dobro i miłość
. Niech to światło, które przyszło na świat w stajence, towarzyszy nam każdego dnia
.


Dzisiejszy koncert współtworzyli: Laura Folwaczny z klasy IIIE, Wiktoria Mitura i Barbara Koneszko z klasy IB oraz Anna Bogdał i Aniela Zając z klasy IA, a poprowadzili go Aleksandra Perz i Szymon Szudarek
.


Nad nagłośnieniem i oprawą muzyczną czuwały Sandra Szarek, Justyna Klaka i Lena Łukasiewicz
, piękną dekorację przygotowała p. Magdalena Zawadzka
.

Pomysłodawczynią i organizatorką całego koncertu była p. Bożena Buławska
.
9 grudnia uczniowie klasy IIIA liceum oraz kilkoro uczniów klasy IIIC wzięli udział w spotkaniu Poznaj siebie - o postawach wobec zła w „Makbecie” Szekspira oraz „Dżumie” Camusa
, zorganizowanym w Miejskiej Bibliotece Publicznej w Gliwicach
.
Zajęcia prowadzone przez dr Magdalenę Kozak
poświęcone były wyborom moralnym bohaterów „Dżumy” Alberta Camusa, „Makbeta” Williama Szekspira oraz szerszemu kontekstowi „Jądra ciemności” Josepha Conrada.

Spotkanie dotyczyło refleksji filozoficznych o naturze zła oraz konsekwencjach ludzkich decyzji.

Podczas prelekcji uczniowie mieli okazję spojrzeć na znane lektury z nowej, filozoficznej perspektywy
, odkrywając głębsze warstwy interpretacyjne i ponadczasowe pytania egzystencjalne obecne w omawianych tekstach.

Wydarzenie pozwoliło młodzieży lepiej zrozumieć motywy literackich bohaterów oraz powiązać ich dylematy z uniwersalnymi problemami moralnymi
.


Spotkanie okazało się wartościowym uzupełnieniem szkolnych zajęć
i zachęciło uczniów do refleksji nad literaturą oraz jej aktualnością we współczesnym świecie
.
Wykład był częścią ścieżki interpersonalnej realizowanej w klasach o profilu psychologicznym; wpisywał się również w program COOLtura, element ścieżki kulturowej.
Uczniowie klas piątych utrwalali wiedzę o pierwszych cywilizacjach, wykonując grupowe projekty. ![]()
![]()

Dzięki temu poszerzali i utrwalali zarówno wiedzę historyczną, jak i rozwijali umiejętności społeczne. ![]()

Wykonywane zadanie się podobało
i być może ta forma pracy jeszcze powróci! ![]()
![]()
3 grudnia, z okazji Mikołajek, uczniowie klasy 3a wybrali się do kina na film „Święta z Astrid Lindgren”. ![]()
![]()

Seans był okazją do magicznej podróży w twórczość znanej szwedzkiej pisarki, autorki takich klasyków jak „Pippi Pończoszanka” czy „Dzieci z Bullerbyn”. ![]()
![]()
Film w ciekawy i poruszający sposób ukazywał ważne wydarzenia z jej młodości, a także wartości, które później odzwierciedlała w swoich książkach.
Uczniowie oglądali film z dużym zainteresowaniem. ![]()
![]()
Seans wprowadził ich w świąteczny nastrój, a wyjście do kina było również dobrą okazją do integracji i wspólnego spędzenia czasu. ![]()
![]()
![]()
W naszych oddziałach przedszkolnych również świętowaliśmy tę wyjątkową okazję, jaką jest Barbórka. ![]()
Dzieci uczestniczyły w zajęciach prowadzonych przez pana górnika, podczas których dowiedziały się wielu ciekawych informacji o pracy w kopalni. ![]()
![]()

Była to też świetna okazja do wspólnych zdjęć, rozmów oraz wykonania pracy plastycznej inspirowanej górniczym światem. ![]()
![]()
![]()
Serdecznie dziękujemy naszym wspaniałym gościom za odwiedziny i wspólne świętowanie! ![]()
![]()
![]()
4 grudnia w naszym przedszkolu (PM 36) był dniem niezwykłym. ![]()

Z okazji barbórkowego święta gościliśmy górników z kopalni węgla kamiennego Halemba, którzy zaprezentowali się zarówno w galowym, jak i roboczym stroju. ![]()
![]()
![]()

Górnicy opowiadali o swojej ciężkiej, odpowiedzialnej i niebezpiecznej pracy pod ziemią. ![]()
![]()

Dzieci mogły dotknąć kawałków prawdziwego węgla, narzędzi oraz lamp górniczych. ![]()
![]()



Poznały również tradycję i symbolikę górniczą, m.in. ptaszka w klatce ![]()
, który kiedyś ostrzegał górników przed niebezpieczeństwem.
Dużą ciekawość wzbudziło także wyjaśnienie, co oznaczają kolory pióropuszy na czapkach (czako). ![]()
![]()

Nie zabrakło życzeń, podziękowań i wspólnych fotografii. ![]()
![]()

Na zakończenie wszyscy pożegnali się tradycyjnym: „Szczęść Boże!” ![]()
![]()
W naszej szkole realizowana jest innowacja pedagogiczna „Naukowe czary-mary. Eksperymenty fizyczno-chemiczne w klasach 1–3”. ![]()
![]()
Pomysłodawczynią, autorką i główną wykonawczynią projektu jest pani Lucyna Wieczorek, współautorką pani Aleksandra Wojkowska, a wspierają je pani Karolina Tubis i pani Oliwia Lipok. ![]()
![]()
![]()
![]()
Celem przedsięwzięcia jest rozwijanie ciekawości poznawczej oraz umiejętności badawczych najmłodszych poprzez atrakcyjne, proste eksperymenty fizyczno-chemiczne. ![]()
![]()

Dzieci wcielają się w rolę „małych naukowców”, przeprowadzają doświadczenia i odkrywają prawa rządzące światem przyrody. ![]()
![]()
![]()
W ramach innowacji odbywają się cykliczne zajęcia, podczas których uczniowie wykonują doświadczenia związane z porami roku, m.in.:
deszcz w słoiku,
czy butelka może „połknąć” jajko,
jak nadmuchać balony bez użycia ust czy pompki,
latające torebki herbaty.
Każdy eksperyment to nowa przygoda i okazja do nauki poprzez działanie. ![]()
![]()
„Naukowe czary-mary” to połączenie zabawy, doświadczenia i odkrywania – dzięki temu nauka staje się dla dzieci fascynującą przygodą i świetną zabawą. ![]()
![]()
![]()
![]()
6 listopada grupa czterech dzielnych wolontariuszy, pod opieką pani Małgorzaty Butryn-Kiziniewicz – opiekunki Szkolnego Koła Wolontariatu – wzięła udział w gliwickim sadzeniu łąki kwietnej.

Na terenie pobliskiego osiedla Obrońców Pokoju nasi uczniowie z klasy IIIB oraz IIID LO mieli okazję samodzielnie wysiać liczne rośliny, m.in. cebule tulipanów, żonkili i czosnków.

Była to nie tylko wyjątkowa lekcja biologii w terenie, lecz także świetna okazja do działań ekologicznych i prospołecznych na rzecz najbliższej okolicy.

Akcję sadzenia wraz z One More Tree Foundation przy ulicy Paderewskiego można obejrzeć TUTAJ (link przekierowuje na FB).
Szkolne Koło Wolontariatu pragnie serdecznie podziękować wszystkim za udział w akcji „Zbieramy kasztany!” ![]()
![]()
Najbardziej zaangażowaną klasą okazała się 2a SP
, która 21 listopada 2025 r. została nagrodzona dyplomem
oraz drobnym poczęstunkiem dla każdego ucznia
.
Dzięki wspólnemu wysiłkowi zebraliśmy blisko 2,5 tony kasztanów! ![]()
![]()

Pozwoliło nam to przekazać dobro dalej – aż do Schroniska dla Zwierząt w Gliwicach
, dzięki czemu wsparliśmy leczenie i zakup karmy dla kociąt ![]()
.
Dobro wraca! ![]()
Zapraszamy również do udziału w kolejnej akcji SKW – „Zbieramy dla schroniska”
, podczas której zbieramy używane (ale czyste) koce i ręczniki
.
Szczegóły znajdziecie na plakatach oraz w dzienniku
.
Strona 2 z 101