„Myślę, więc jestem”. Barok – bogactwo wyobraźni i emocji, czyli Duet Humanistyczny po raz czwarty

Co łączy barok z piosenką Johnny’ego Casha „Hurt”? Po czym rozpoznać malarstwo Caravaggia? Który król Francji uwielbiał taniec? Kogo poślubiła królowa Elżbieta I? Na te i inne pytania znaleźli odpowiedź uczniowie, którzy wzięli udział w czwartym już spotkaniu Duetu Humanistycznego. Było ono poświęcone jednej z najbarwniejszych epok – barokowi. Jak zwykle nie zabrakło sporej dawki wiedzy zarówno historycznej, zaprezentowanej przez p. Annę Pikulską-Stępień, jak i polonistycznej, przedstawionej przez p. Alicję Ciurę.

duet4.1

Spotkanie zostało wzbogacone kontekstami filmowymi – historię końca XVI i XVII w. doskonale uzupełniły wybrane sceny z dzieł europejskiej kinematografii, takich jak „Król tańczy” (Le roi danse”, reż. G. Corbiau) czy „Elżbieta” („Elizabeth”, reż. S. Kapur). Ukazały one nie tylko wartości i priorytety monarchów i możnych oraz nastroje społeczne, ale także wspaniale zaprezentowały bogactwo i przepych barokowych wnętrz.

duet4.2

Oprócz zapoznania się z filmami uczniowie otrzymali także dodatkowe materiały (wykresy i tabele historyczne).

duet4.2

duet4.3

duet4.4

Na koniec pojawiły się także  – wyczekiwane przez stałych bywalców naszych spotkań – memy tematycznie powiązane z omawianą epoką. Wszystko to okraszone dużą dawką humoru i… słodkości.

duet4.5

duet4.7

duet4.6

Taka forma powtórek najwyraźniej przypadła do gustu naszym uczniom – nie dość, że wszyscy spędzili aktywnie ponad dwie godziny, to jeszcze część z nich z pewnym zaskoczeniem przyznała, że nie spodziewała się, że barok może być tak ciekawą epoką. Prowadzące mogą jednak zapewnić, że każda z epok ma w sobie coś, co przykuje Waszą uwagę, dlatego już dzisiaj zapraszamy na kolejne spotkanie, zwłaszcza maturzystów. To ostatnia chwila, by rozpocząć wielką powtórkę przed egzaminem!