3 grudnia, z okazji Mikołajek, uczniowie klasy 3a wybrali się do kina na film „Święta z Astrid Lindgren”. ![]()
![]()

Seans był okazją do magicznej podróży w twórczość znanej szwedzkiej pisarki, autorki takich klasyków jak „Pippi Pończoszanka” czy „Dzieci z Bullerbyn”. ![]()
![]()
Film w ciekawy i poruszający sposób ukazywał ważne wydarzenia z jej młodości, a także wartości, które później odzwierciedlała w swoich książkach.
Uczniowie oglądali film z dużym zainteresowaniem. ![]()
![]()
Seans wprowadził ich w świąteczny nastrój, a wyjście do kina było również dobrą okazją do integracji i wspólnego spędzenia czasu. ![]()
![]()
![]()
W naszych oddziałach przedszkolnych również świętowaliśmy tę wyjątkową okazję, jaką jest Barbórka. ![]()
Dzieci uczestniczyły w zajęciach prowadzonych przez pana górnika, podczas których dowiedziały się wielu ciekawych informacji o pracy w kopalni. ![]()
![]()

Była to też świetna okazja do wspólnych zdjęć, rozmów oraz wykonania pracy plastycznej inspirowanej górniczym światem. ![]()
![]()
![]()
Serdecznie dziękujemy naszym wspaniałym gościom za odwiedziny i wspólne świętowanie! ![]()
![]()
![]()
4 grudnia w naszym przedszkolu (PM 36) był dniem niezwykłym. ![]()

Z okazji barbórkowego święta gościliśmy górników z kopalni węgla kamiennego Halemba, którzy zaprezentowali się zarówno w galowym, jak i roboczym stroju. ![]()
![]()
![]()

Górnicy opowiadali o swojej ciężkiej, odpowiedzialnej i niebezpiecznej pracy pod ziemią. ![]()
![]()

Dzieci mogły dotknąć kawałków prawdziwego węgla, narzędzi oraz lamp górniczych. ![]()
![]()



Poznały również tradycję i symbolikę górniczą, m.in. ptaszka w klatce ![]()
, który kiedyś ostrzegał górników przed niebezpieczeństwem.
Dużą ciekawość wzbudziło także wyjaśnienie, co oznaczają kolory pióropuszy na czapkach (czako). ![]()
![]()

Nie zabrakło życzeń, podziękowań i wspólnych fotografii. ![]()
![]()

Na zakończenie wszyscy pożegnali się tradycyjnym: „Szczęść Boże!” ![]()
![]()
W naszej szkole realizowana jest innowacja pedagogiczna „Naukowe czary-mary. Eksperymenty fizyczno-chemiczne w klasach 1–3”. ![]()
![]()
Pomysłodawczynią, autorką i główną wykonawczynią projektu jest pani Lucyna Wieczorek, współautorką pani Aleksandra Wojkowska, a wspierają je pani Karolina Tubis i pani Oliwia Lipok. ![]()
![]()
![]()
![]()
Celem przedsięwzięcia jest rozwijanie ciekawości poznawczej oraz umiejętności badawczych najmłodszych poprzez atrakcyjne, proste eksperymenty fizyczno-chemiczne. ![]()
![]()

Dzieci wcielają się w rolę „małych naukowców”, przeprowadzają doświadczenia i odkrywają prawa rządzące światem przyrody. ![]()
![]()
![]()
W ramach innowacji odbywają się cykliczne zajęcia, podczas których uczniowie wykonują doświadczenia związane z porami roku, m.in.:
deszcz w słoiku,
czy butelka może „połknąć” jajko,
jak nadmuchać balony bez użycia ust czy pompki,
latające torebki herbaty.
Każdy eksperyment to nowa przygoda i okazja do nauki poprzez działanie. ![]()
![]()
„Naukowe czary-mary” to połączenie zabawy, doświadczenia i odkrywania – dzięki temu nauka staje się dla dzieci fascynującą przygodą i świetną zabawą. ![]()
![]()
![]()
![]()
6 listopada grupa czterech dzielnych wolontariuszy, pod opieką pani Małgorzaty Butryn-Kiziniewicz – opiekunki Szkolnego Koła Wolontariatu – wzięła udział w gliwickim sadzeniu łąki kwietnej.

Na terenie pobliskiego osiedla Obrońców Pokoju nasi uczniowie z klasy IIIB oraz IIID LO mieli okazję samodzielnie wysiać liczne rośliny, m.in. cebule tulipanów, żonkili i czosnków.

Była to nie tylko wyjątkowa lekcja biologii w terenie, lecz także świetna okazja do działań ekologicznych i prospołecznych na rzecz najbliższej okolicy.

Akcję sadzenia wraz z One More Tree Foundation przy ulicy Paderewskiego można obejrzeć TUTAJ (link przekierowuje na FB).
Szkolne Koło Wolontariatu pragnie serdecznie podziękować wszystkim za udział w akcji „Zbieramy kasztany!” ![]()
![]()
Najbardziej zaangażowaną klasą okazała się 2a SP
, która 21 listopada 2025 r. została nagrodzona dyplomem
oraz drobnym poczęstunkiem dla każdego ucznia
.
Dzięki wspólnemu wysiłkowi zebraliśmy blisko 2,5 tony kasztanów! ![]()
![]()

Pozwoliło nam to przekazać dobro dalej – aż do Schroniska dla Zwierząt w Gliwicach
, dzięki czemu wsparliśmy leczenie i zakup karmy dla kociąt ![]()
.
Dobro wraca! ![]()
Zapraszamy również do udziału w kolejnej akcji SKW – „Zbieramy dla schroniska”
, podczas której zbieramy używane (ale czyste) koce i ręczniki
.
Szczegóły znajdziecie na plakatach oraz w dzienniku
.
Bruno Gacławski, uczeń 2c, został finalistą V Wojewódzkiego Konkursu Kulinarno-Językowego „Backwettbewerb – alle lieben Omas Kuchen” – Klassiker modernisiert.![]()
![]()

Bruno przygotował smakowite ciasto czekoladowe z świątecznym akcentem w postaci renifera oraz zaprojektował wspaniałą stronę z książki kucharskiej w języku niemieckim.

Jesteśmy niezwykle dumni z pomysłowości, zaangażowania i pięknego wykonania pracy Bruna, a także z rodzinnego wsparcia, które towarzyszyło przygotowaniom. ![]()
Serdecznie gratulujemy i trzymamy kciuki podczas finału! ![]()
![]()
10 grudnia 2025 r. w gliwickim „Mrowisku” grupy starsze PM 36 miały okazję zobaczyć jedną z najstarszych znanych baśni Hansa Christiana Andersena „Dziewczynka z zapałkami”. Starszaki z wielkim zainteresowaniem śledziły losy głównej bohaterki Marysi, która próbowała sprzedać zapałki w ostatnim dniu roku, chodząc boso ulicami miasta.

W piękny przedświąteczny czas artyści przypomnieli dzieciom o wrażliwości na potrzeby innych, zwrócili uwagę na potrzebujących, słabszych i chorych.
9 grudnia 2025 r. dzieci z grupy Biedronki PM 36 odwiedziły filię nr 20 Miejskiej Biblioteki Publicznej.
Dzieci zapoznały się ze sposobem wypożyczania książek, pracą biblioteki, a pani Asia – mama naszej Dary – przeczytała im piękna bajkę „Bądź dzielny, pingwinku”. Na koniec przedszkolaki oglądały różnego rodzaju książeczki.
Nasze Biedroneczki uczestniczyły także w warsztatach „Ozdabiamy choinkę”.
W Centrum Przesiadkowym odbyły się warsztaty, podczas których młodzi gliwiczanie rozpoczęli współtworzenie koncepcji Pracowni Młodych – otwartego i bezpłatnego miejsca dla osób w wieku 13–26 lat.

fot. UM w Gliwicach
W warsztatach wzięli udział także przedstawiciele Młodzieżowej Rady Miasta Gliwice, w tym jej przewodniczący, uczeń naszej szkoły, Mikołaj Miczka.

Uczestnicy, pracując metodą design thinking, wskazywali, czego potrzebują i jak powinna działać nowa przestrzeń spotkań, nauki, relaksu i twórczych działań. 🎨💡

To pierwszy krok w procesie, w którym miasto – jako UNICEF Miasto Przyjazne Dzieciom – oddaje głos młodym mieszkańcom. Pracownia Młodych powstaje z ich pomysłów i dla nich ✨🤝

Szczegóły w komentarzu ⬇⬇⬇
https://gliwice.eu/aktualnosci/dzieje-sie/mlodzi-projektuja-swoja-przestrzen-warsztaty-w-centrum-przesiadkowym
Strona 3 z 101