Chronimy naturę

natura

Uczniowie klas czwartych i piątych uczyli się ostatnio na lekcjach przyrody, jak można na różne sposoby chronić nasze środowisko naturalne. Swoją wiedzę wyrazili w sposób twórczy na lekcji plastyki.

Jestem dorosły. I co dalej?

doroslosc

Wielu młodych ludzi marzy o wyprowadzce z domu i rozpoczęciu życia na własny rachunek. Nie każdy jednak wie, na co należy zwrócić uwagę przy wynajmie mieszkania czy planowaniu domowego budżetu. Tego wszystkiego mogli się jednak dowiedzieć uczniowie klasy IIIA i IIIC podczas warsztatów „Jestem dorosły. I co dalej?...”, zorganizowanych przez Górnośląską Wyższą Szkołę Handlową. Podczas warsztatów uczniowie pracowali m.in. w grupach nad wyborem najkorzystniejszej oferty mieszkaniowej czy też planowali w tabeli wydatki, zastanawiali się wspólnie nad sposobami na oszczędzanie. Jak widać na zdjęciu, zadanie to wcale nie było najłatwiejsze.

Uczniowie dowiedzieli się również sporo na temat praw i obowiązków pracownika czy rodzajów zawieranych umów. Mieli też okazję poznać ofertę edukacyjną GWSH.

Wszyscy uczestnicy ocenili zajęcia jest ciekawe i przydatne. Zdobyta wiedza na pewno już niedługo przyda się naszym trzecioklasistom.

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć na naszym profilu na Facebooku.

Współczesne średniowiecze?

sredniowiecze

Średniowiecze nie musi być nudne. Udowadniają to projekty autorskie uczniów klasy IB, którzy podjęli wyzwanie przedstawienia epoki w sposób atrakcyjny dla współczesnej młodzieży. Jak widać, komputer może się przydać również na lekcjach języka polskiego.

Kliknij, aby zobaczyć na naszym profilu na Facebooku przygotowane przez uczniów filmy.

Proszę wstać, sąd idzie!

rozprawa

Pod koniec marca br. sala lekcyjna numer 63 zamieniła się w salę rozpraw. Uczniowie klasy IIIC przygotowali inscenizację rozprawy sądowej, wcielając się w sędziego i ławników oraz strony procesu sądowego. W rolę sędzi brawurowo wcieliła się Gabrysia Prusko. W roli prokuratora dzielnie jej towarzyszył Olaf Pest, a jako obrońcy – panie: Wiktoria Jańczak i Julia Wolfram. Scenariusz inscenizacji napisali Łukasz Choroś i Olaf Pest.

Mamy nadzieję, że dzięki tego typu zajęciom znajomość zagadnień prawnych staje się bardziej zrozumiała.

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć na naszym profilu na Facebooku.

Jasna Góra zdobyta!

Czestochowa

Nasi maturzyści 31 marca przybyli na Jasną Górę, aby przez wstawiennictwo Maryi zawierzać swoją przyszłość. Oprócz Eucharystii i Drogi Krzyżowej – ofiarowanych za siebie, wszystkich uczniów, nauczycieli i pracowników naszej szkoły – zwiedzili także Bastion św. Rocha i inne najważniejsze miejsca duchowej stolicy Polski. Teraz pozostaje już tylko się uczyć!

COŚ z niczego

recycling

Uczniowie klas 4-7 SP na lekcjach plastyki tworzyli małe dzieła z recyklingu. „Świecący komar” Remigiusza Pająka, „Stojak na przybory” Katii Szewczenko, „Gra w kółko i krzyżyk” Michała Bobeckiego czy „Kolorozaur” Kuby Marchwickiego zrobiły furorę.

W Szkole Ateńskiej...

szkola atenska

Uczniowie klasy IA, IB i IC naszego liceum po lekcji analizy „Szkoły Ateńskiej” – fresku namalowanego przez Rafaela Santiego w Pałacu Watykańskim w XVI wieku – stworzyli na lekcji plastyki żywe obrazy tego słynnego dzieła.

Porównajcie je z oryginałem.

Szkolne dni przedsiębiorczości

dni przedsiebiorczosci

Jak wyglądały nasze tegoroczne szkolne dni przedsiębiorczości?

4 kwietnia klasy maturalne wzmacniały mózg przed maturą. Niedługo zobaczymy, z jakim skutkiem. Trzymamy kciuki!

Z kolei w piątek, 8 kwietnia, licealiści z uwagą słuchali przedsiębiorcy, który w bardzo interesujący sposób opowiadał o swojej karierze, liczących się obecnie na rynku pracy zawodach oraz o tym, jak skutecznie budować zespół, markę i rozwijać biznes.

Tego samego dnia odbyły się kolejne już warsztaty z wizażu dla uczniów zainteresowanych tą tematyką. Zobaczcie, jak w nieco ponad godzinę została odmieniona nasz stypendystka Zosia.

Na zakończenie dni przedsiębiorczości uczniowie klasy 7 SP przenieśli na papier propozycje wymarzonych przez siebie zawodów lub różnych ról życiowych.

Jak po każdych tego typu zajęciach mamy nadzieję, że wszystkie uzyskane wskazówki, wiedza i doświadczenia przydadzą się Wam i teraz, i w przyszłości.

Chemicznych eksperymentów ciąg dalszy

fenole

Dziś uczniowie IIA wykrywali fenole (związki toksyczne) w wodzie. Związki te w połączeniu z kationami żelaza (III) dają barwne kompleksy, co możecie zaobserwować na FILMACH.

Finał Olimpiady Wiedzy i Wartości w Sporcie

olimpiada sportu

Dnia 7 kwietnia 2022 r. na Uniwersytecie Opolskim został przeprowadzony etap finałowy ogólnopolskiego konkursu szkół ponadpodstawowych pt. „Olimpiada Wiedzy i Wartości w Sporcie, „Idea olimpizmu – wychowanie do zwycięstwa i porażki” . Organizatorami konkursu byli: Wydział Katechetyczny Kurii Diecezjalnej w Opolu, Wydział Teologiczny Uniwersytetu Opolskiego, Wydział Wychowania Fizycznego i Fizjoterapii Politechniki Opolskiej, Urząd Miasta Opola.

Konkurs składał się z dwóch etapów: szkolnego (za jego przeprowadzenie odpowiedzialne były panie Gabriela Gałuszka i Izabela Sikora zgłaszające udział szkoły w konkursie) oraz finałowego.

Do udziału w etapie finałowym zakwalifikowało się 151 uczniów z całej Polski, w tym z naszego licem Oliwia Cieślik z klasy IIIA i Piotr Drabik z klasy IC.

Konkurs polegał na rozwiązaniu testu przygotowanego przez organizatorów.

Głównymi celami konkursu było: propagowanie wartości w sporcie, ukazanie specyfiki i relacji pomiędzy wiarą i sportem, poszerzenie zamiłowań sportowych młodzieży, propagowanie zachowań fair play, zainteresowanie zdrowym trybem życia, motywowanie uczniów do uczęszczania na lekcje WF-u, szerzenie idei olimpizmu, wychowanie do pokonywania trudności i podnoszenia się po porażkach.

Po zakończonym konkursie finaliści uczestniczyli w spotkaniu z olimpijczykami: sztangistą Bartłomiejem Bonkiem oraz kajakarzem Piotrem Kuletą.

Trzymamy kciuki za naszych kolegów i czekamy na wyniki.

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć na naszym profilu na Facebooku.