ZSO 4 w Hiszpanii

17 października 2023 r. 40-osobowa grupa licealistów pod opieką p. Magdaleny Rudawskiej-Beczek, p. Anny Szyguły, p. Żanety Kubarek i p. Katarzyny Krajcer wyleciała do Hiszpanii. W grupie znaleźli się uczniowie z klas drugich, trzecich i czwartej. Wszyscy mieszkali w Blanes na wybrzeżu Costa Brava, 70 km od Barcelony.

Codziennie na naszym profilu na Facebooku ukazywała się szczegółowa relacja. Oto jej skrót:

Dzień 1.
Hola! Dzisiaj dolecieliśmy do Hiszpanii, pogoda dopisuje. Niektórzy lecieli samolotem pierwszy raz. Ach, co to były za emocje!

Hiszpania1.2

Po przylocie zakwaterowaliśmy się i poszliśmy na spacer, aby przywitać się z morzem. Zjedliśmy przysmaki hiszpańskie. Mieliśmy okazję popływać w basenie. Dzień zakończył się wspólną integracją na plaży.

Hiszpania1.5

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć z tego dnia na naszym profilu na Facebooku.

Dzień 2.
Po pysznym obfitym śniadaniu ruszyliśmy całą grupą do słonecznej Barcelony☀️. Naszą przygodę zaczęliśmy od wizyty pod Sagrada Família.

Hiszpania2.1

Następnie w poszukiwaniu pamiątek przeszliśmy się uliczkami przepięknej Barcelony. Kolejny etap naszego zwiedzania to Park Güell ze słynną katalońską jaszczurką🦎 oraz najdłuższą ławką na świecie projektu Antonio Gaudíego.

Hiszpania2.5

Widzieliśmy także pomnik Kolumba, Łuk Triumfalny, Casa Milà i Casa Batlló oraz arenę, gdzie odbywały się walki z bykami.

Hiszpania2.6

Na zakończenie wycieczki przejechaliśmy na obiad na najdłuższą ulicę w Barcelonie – Las Ramblas. Ostatnim punktem dnia były zawody sportowe i wspólne tańce przy plaży.

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć z tego dnia na naszym profilu na Facebooku.

Dzień 3.
Dzisiejszy dzień był bardzo intensywny, ponieważ odwiedziliśmy aż trzy miasta. Na początku przejechaliśmy do miejscowości Lloret de Mar – miasta, które słynie z serialu „Pamiętniki z wakacji”. Wspięliśmy się na punkt widokowy, a następnie wybraliśmy się na słynną aleję sklepów.

Hiszpania3.1

Kolejnym naszym przystankiem była Tossa de Mar, dawne miasteczko rybackie. Zwiedziliśmy pozostałości po nim, zobaczyliśmy pomnik Avy Gardner (byłej żony Franka Sinatry) i dotarliśmy na punkt widokowy, z którego rozpościera się zapierająca dech w piersiach panorama na wybrzeże Costa Brava.

Hiszpania3.8

Ostatnim miastem była Girona. Tam zjedliśmy pyszny obiad oraz zobaczyliśmy katedrę, gdzie nakręcono sceny do filmu „Gra o tron”. Pogoda dopisała, zatem po powrocie do hotelu wybraliśmy się na basen.🏊‍♀️

Hiszpania3.10

Dzień zakończył się dyskoteką. Świetnie było się razem pobawić!💃🕺

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć z tego dnia na naszym profilu na Facebooku.

Dzień 4.
Dzisiaj po śniadaniu pojechaliśmy do Barcelony. Nasz dzień zaczął się od wizyty w Muzeum Nauki.

Hiszpania4.9

Jest to niesamowite miejsce, w którym można poznać w sposób interaktywny zjawiska zachodzące na ziemi. Jedną z najciekawszych części obiektu jest Bosque Inundado, czyli lasy deszczowe, które do złudzenia przypominają fragment amazońskiej dżungli. Przechadzanie się tutaj pozwala odkryć nie tylko bujne gęstwiny i zarośla, ale także zamieszkujące je dzikie zwierzęta!

Hiszpania4.2

Następnie dotarliśmy na stadion FC Barcelony, gdzie można było zakupić pamiątki związane z drużyną.

Hiszpania4.7

Potem przejechaliśmy na punkt widokowy. Ostatnią atrakcją w Barcelonie była wizyta w Akwarium, gdzie zobaczyliśmy rekiny!🦈

Zakupiliśmy pamiątki i na zakończenie naszej wycieczki wieczorem odtańczyliśmy flashmob oraz przeprowadziliśmy gry i zabawy integracyjne.

Kliknij, aby zobaczyć więcej zdjęć z tego dnia na naszym profilu na Facebooku.

Dzień 5.
Dzisiejszy dzień zaczęliśmy od wschodu słońca. 🌞

Po spakowaniu się ruszyliśmy na grę miejską. Uczestnicy mieli do wykonania 10 zadań, m.in. musieli zaśpiewać piosenkę w języku hiszpańskim, ułożyć wierszyk o kadrze czy zatańczyć makarenę.

Hiszpania5.1

Następnie na pożegnanie zatańczyliśmy wspólny układ choreograficzny oraz belgijkę. Zjedliśmy typowe przysmaki hiszpańskie i pożegnaliśmy się z morzem. Ostatnie zakupy zostały zrobione i pamiątki zakupione. Podczas oczekiwania na autobus na lotnisko urządziliśmy dyskotekę! Pożegnaniom nie było końca!

Potem tylko odprawa i lot powrotny do domu!

Podsumowanie wyjazdu
Nasza hiszpańska przygoda dobiegła końca. ☹️ We wspaniałych humorach, opaleni i zadowoleni wróciliśmy do Polski.

Hiszpania.k1

Ogromne podziękowania dla organizatorki wycieczki, pani Magdaleny Rudawskiej-Beczek, za wspaniałą organizację i dodatkowe atrakcje podczas wycieczki. Wielkie podziękowania dla współorganizatorów Wakacje Costa Brava Incoming Service - Hiszpania za profesjonalizm i znakomitą atmosferę. Podziękowania kierujemy także do świetnej kadry: Anny Szyguły, Katarzyny Krajcer, Żanety Kubarek. Panie wychowawczynie miały zawsze głowę pełna pomysłów i nieschodzący z twarzy uśmiech. Młodzież spędziła wspaniały czas, a pożegnaniom nie było końca!